De Samsung Galaxy S9 is zeker geen slecht toestel. Een heldere display, lang meegaande batterij, mooie camera en de snelheid van het toestel zijn enkele redenen waarom het toestel een aanrader is.
Sommige gebruikers ervaren toch problemen. Meestal gaat het om een flikkerend scherm, batterij laadt niet op en/of het toestel heeft geen geluid. Dit soort problemen zijn gelukkig snel op te lossen door middel van een eenvoudige reparatie.
Heb je problemen met het scherm, batterij, oplaadconnector, luidspreker, microfoon of camera? Wij van PhoneDokter repareren deze onderdelen binnen 30 minuten op afspraak. Je krijgt 12 maanden garantie op het vervangen onderdeel. Maak direct een afspraak bij één van onze vestigingen! Geen vestiging in de buurt? Stuur dan je toestel op, binnen één werkdag sturen wij je toestel terug.
Heb je problemen met opstarten? In dit geval kan de oplossing lastiger zijn. In deze blog leggen wij je verder uit, wat je kunt doen om het toestel weer werkend te krijgen.
Controleer je oplader
Gebruik maken van een originele oplader is zeer essentieel om het toestel optimaal te laten functioneren. Maak nooit gebruik van nagemaakte oplaadaccessoires, want de batterij en je oplader zijn zeer cruciaal om het toestel op de juiste manier te laten draaien.
Heb je een originele oplader en laadt de batterij nog steeds niet op? Controleer dan de staat van je USB-kabel. Het kan zo zijn dat de kabel beschadigd is geraakt, waardoor het toestel niet op de juiste manier wordt opgeladen.
Check ook of je adapter werkt. Door de adapter aan te sluiten op een andere lader kun je nagaan of de adapter werkt.
Voer een soft-reset uit
Door middel van een soft-reset uit te voeren, kun je mogelijk het toestel weer laten functioneren.
Volg de onderstaande stappen om een soft-rest uit te voeren:
-
Druk 7 seconden lang tegelijkertijd op de aan/uit knop en het volume omlaag knop.
Na de soft-reset zal je toestel herstarten. Om problemen in de toekomst te voorkomen, optimaliseer je toestel. Je kunt je Galaxy S9 optimaliseren door de volgende stappen uit te voeren:
-
Apps > Instellingen > Apparaatonderhoud > Nu optimaliseren
Samsung Galaxy S9 scherm reparatie
Nog steeds hetzelfde probleem? Mogelijk zijn onderdelen in het scherm beschadigd geraakt. Het scherm dient vervangen te worden. Wij van PhoneDokter repareren Samsung Galaxy S9 schermen binnen 30 minuten op afspraak. Maak direct een afspraak en ga langs bij één van onze vestigingen. Geen tijd om langs te komen? Stuur dan je S9 op binnen 24 uur wordt het toestel gerepareerd en teruggestuurd.